Svenska Kocklandslagen är stolta över att presentera sitt nya samarbete med Arla Pro, som återvänder som partner till Svenska Kocklandslaget och Svenska Juniorkocklandslaget. Arla Pros målsättning med samarbetet är att tillsammans med övriga partners och Svenska Kocklandslagen stödja och driva den gastronomiska utvecklingen i Sverige.
Nu är det klart att Arla Pro blir ny partner till Svenska Kocklandslaget och Juniorkocklandslaget med målet att bygga och stötta svensk gastronomi. Svenska Kocklandslagen har under två decennier presterat på högsta kulinariska nivå och är ett av världens främsta landslag. Senast i Culinary World Cup i Luxemburg 2022 tog Kocklandslaget en silvermedalj och Juniorkocklandslaget hamnade på en fjärdeplats. Arla Pro vill med sitt stöd bidra till att de svenska kockarna kan fortsätta att utvecklas, inspireras och nå nya höjder.
- Vi är mycket glada över att få vara en del av dessa grymma lag som representerar Sverige i internationell matlagning. Det finns en styrka med våra kocklandslag som jobbar i team och vi ser fram emot att ta vara på lagens kunskaper och sprida det vidare till våra kunder. Vi delar passionen för god mat och med vårt fokus på de professionella köken i kombination med förstklassiga mejeriprodukter kan vi med kocklandslagens insikter hjälpa våra kunder att nå nästa nivå i sin matlagning, säger Catarina Molin Österlund, marknadschef för Foodservice på Arla.
Arla Pro har en lång erfarenhet av att samarbeta med kockar, konditorer och bagare och utvecklar produkter och lösningar som möter deras krav på kvalitet, smak, hållbarhet och funktionalitet. Arla Pro har ett eget provkök där de tar fram recept och koncept, testar produkter och genomför workshops med kunderna.
- Det känns fantastiskt att Arla Pro väljer att komma tillbaka som en trygg, stabil och engagerad partner till Svenska Kocklandslagen. Mejerivaror är djupt förankrade i svensk mattradition och med detta partnerskap kan vi känna oss trygga i att vi kan hylla vårt kulinariska arv samtidigt som vi med expertisen från Arla Pro kan driva svensk gastronomi framåt, säger Jens Ericsson, General Manager Kocklandslagen.
Comments